Patent Neden Alınır?
Marka patenti ülkemizde birçok ülkeye nazaran daha hızlı şekilde sonuçlanan bir işlemdir.Marka tescili süresiTürkiye'de olağan şartlarda marka başvurusuna herhangi bir itiraz gelmemesi veya enstitünün vermiş olduğu kısmi red veya red kararına itiraz olmaması durumları için ortalama 10-12 ay arasında değişmektedir. Ve bu süre geçmiş yıllara oranla git gide kısalmaktadır.
kuruluşların isimlerini seçerken örneğin XYZ Patent olarak seçim yapmasından kaynaklanan algısal bir durum ortaya çıkmıştır.Marka Tescili ve Patent alma anlamsal olduğu gibi işlemsel açıdan da birbirinden farklıdır.
Daha Fazlası: Marka Tescil Belgesi Neden Gereklidir?
}
Patentli bir ürün için kullanılan isim veya işaret marka olarak tescil edilebilir. Ama tescil edilmiş bir markaya patent alınması diye bir durum yoktur.
{
Bu sürenin açılımı yani tescil aşamaları ve süreleri şu şekildedir.
Başvurunun alınması veri girişi eşya listesi düzenleme yani şekli inceleme 2 ay
Başvurunun hukuki açıdan incelenmesi 3 ay
Başvurunun bültende yayınlanması 3 ay
Başvurunun tescil kararının yayınlanması ve tescil belgesinin gönderilmesi 3 ay
Toplamda Yaklaşık: 11 ay
Başka ülkeler ile kıyaslama yaparsak Amerika'da marka tescil süresi 18 ay, Japonya da 20 ay, İtalya da 2 sene gibi sürelerle karşılaşırız.
}
{
Marka tescili sonrasında yapılabilecek işlemlerin süresi ise şu şekildedir.
Talepler Gerçekleşme Süresi
Marka Yenilemesi 15 Gün
Başvuru İşlemden kaldırma 5 Gün
Tescil Belgesi Düzenleme 1 Ay
Devir 15 Gün
Lisans kayıt, yenileme 15 Gün
Rehin İşlemi Kayıt 15 Gün
Unvan değişikliği 15 Gün
Adres değişikliği 15 Gün
Nevi değişikliği 5 Gün
Birleşme 15 Gün
Marka sureti ve Sicil sureti 5 Gün
Terkin İptal 5 Gün
Yayına İtiraz 5 Gün
Karara İtiraz 3 Ay
}
TPE Markalar Dairesi Başkanlığı marka incelemesinde kararlarda birlikteliği sağlamak amacıyla çeşitli aralıklarla güncelleştirilen karar kriterlerini kullanmaktadır. Başvurularda ve itiraz aşamalarında özellikle sorunlar yaşanmasına yol açan kimi konulardaki Markalar Dairesi Başkanlığı karar kriterlerinin sınırlandırılmış içeriğine aşağıda yer verilmektedir.
Sloganlar :
Ayırt edici niteliğinin bulunması şartı ile her türlü sözcük ve sözcük gruplarının marka olma niteliği mevcuttur.
Sloganlar, yedinci maddenin diğer hükümleri yönünden tescile engel bir durumun bulunmaması, sloganın üzerinde kullanılacağı mal veya hizmetler için tanımlayıcı nitelikte olmaması, kalite bildirmemesi veya sloganın esas unsurunun başka bir marka ile aynı ya da benzer olmaması hallerinde ayırt edici niteliktedir.
Bununla birlikte, özellikle anlamları dikkate alındığında sloganların da diğer ibareler gibi ayırt edici niteliği bulunmayabilir. Bu nedenle, sloganlar için diğer ibarelerden farklı bir değerlendirme yapılmayacaktır.
Günlük yaşama girmiş ve herkes tarafından her gün kullanılır durumda olan sloganlar veya bu nitelikteki terimler ayırt edici olarak değerlendirilmeyecektir.
İl Adları
Türkiye'deki il adları tek başlarına tescil edilmeyecek ve il isimleri 7/a bendi çerçevesinde reddedilecektir. (Aydın, vb. gibi ayrı anlamları olan il isimleri bu uygulamanın dışında tutulacaktır.)
İl adlarının yanına üretilen malın ya da hizmetin adı ya da mal veya hizmetin sektörü geldiğinde de başvuru reddedilecektir. Ayrıca, il adının ticaret unvanıyla birlikte yer aldığı başvurular da reddedilecektir.
İl isimlerinin yanına ayırt ediciliği sağlayacak bir unsurun gelmesi halinde ise bu ibareler tescil edilebilir nitelikte görülecektir.
'ANKARA xxxxxxxxx ODASI', 'İSTANBUL xxxxxxxxxxxx BİRLİĞİ', gibi başvurularda ise marka bütün olarak değerlendirilecektir.
İl adlarının ürünle özdeşleşmiş olduğu ya da belirli bir coğrafi kaynağa gönderme yaptığı durumlarda ise başvurular 7/c kapsamında da değerlendirilecek ve reddedilecektir.
Paris sözleşmesine üye ülke adları münhasıran yanında ayırt edici bir unsur bulunmaksızın marka başvurusu olarak geldiğinde 7/I (g) bendi kapsamında korunacaktır.
Türkiye haritasını içeren başvurulara ilişkin değerlendirme
Türkiye Haritasını münhasıran veya esas unsur olarak içeren başvurular reddedilecektir. Ancak, haritayı yan-yardımcı unsur olarak içeren başvurular yayınlanabilir.
İnternet alan adları
İnternet üst seviye alan adlarını ön ek ve/veya son ek olarak içeren marka başvurularında 'www.' ve '.com' gibi ön ek ve son ekler yokmuş gibi değerlendirme yapılacaktır. Diğer bir deyişle, bu tür ön ek ve son ekler olmadan ayırt edici niteliği bulunmayan bir markaya bu tür ön ek ve son eklerin eklenmesi ayırt edicilik katmamaktadır. Bu tür başvuruların ön ek ve son ekler yokmuş gibi değerlendirilmesi gerekmektedir.
Daha fazlası : http://www.gravis-ip.com/
kuruluşların isimlerini seçerken örneğin XYZ Patent olarak seçim yapmasından kaynaklanan algısal bir durum ortaya çıkmıştır.Marka Tescili ve Patent alma anlamsal olduğu gibi işlemsel açıdan da birbirinden farklıdır.
Daha Fazlası: Marka Tescil Belgesi Neden Gereklidir?
}
Patentli bir ürün için kullanılan isim veya işaret marka olarak tescil edilebilir. Ama tescil edilmiş bir markaya patent alınması diye bir durum yoktur.
{
Bu sürenin açılımı yani tescil aşamaları ve süreleri şu şekildedir.
Başvurunun alınması veri girişi eşya listesi düzenleme yani şekli inceleme 2 ay
Başvurunun hukuki açıdan incelenmesi 3 ay
Başvurunun bültende yayınlanması 3 ay
Başvurunun tescil kararının yayınlanması ve tescil belgesinin gönderilmesi 3 ay
Toplamda Yaklaşık: 11 ay
Başka ülkeler ile kıyaslama yaparsak Amerika'da marka tescil süresi 18 ay, Japonya da 20 ay, İtalya da 2 sene gibi sürelerle karşılaşırız.
}
{
Marka tescili sonrasında yapılabilecek işlemlerin süresi ise şu şekildedir.
Talepler Gerçekleşme Süresi
Marka Yenilemesi 15 Gün
Başvuru İşlemden kaldırma 5 Gün
Tescil Belgesi Düzenleme 1 Ay
Devir 15 Gün
Lisans kayıt, yenileme 15 Gün
Rehin İşlemi Kayıt 15 Gün
Unvan değişikliği 15 Gün
Adres değişikliği 15 Gün
Nevi değişikliği 5 Gün
Birleşme 15 Gün
Marka sureti ve Sicil sureti 5 Gün
Terkin İptal 5 Gün
Yayına İtiraz 5 Gün
Karara İtiraz 3 Ay
}
TPE Markalar Dairesi Başkanlığı marka incelemesinde kararlarda birlikteliği sağlamak amacıyla çeşitli aralıklarla güncelleştirilen karar kriterlerini kullanmaktadır. Başvurularda ve itiraz aşamalarında özellikle sorunlar yaşanmasına yol açan kimi konulardaki Markalar Dairesi Başkanlığı karar kriterlerinin sınırlandırılmış içeriğine aşağıda yer verilmektedir.
Sloganlar :
Ayırt edici niteliğinin bulunması şartı ile her türlü sözcük ve sözcük gruplarının marka olma niteliği mevcuttur.
Sloganlar, yedinci maddenin diğer hükümleri yönünden tescile engel bir durumun bulunmaması, sloganın üzerinde kullanılacağı mal veya hizmetler için tanımlayıcı nitelikte olmaması, kalite bildirmemesi veya sloganın esas unsurunun başka bir marka ile aynı ya da benzer olmaması hallerinde ayırt edici niteliktedir.
Bununla birlikte, özellikle anlamları dikkate alındığında sloganların da diğer ibareler gibi ayırt edici niteliği bulunmayabilir. Bu nedenle, sloganlar için diğer ibarelerden farklı bir değerlendirme yapılmayacaktır.
Günlük yaşama girmiş ve herkes tarafından her gün kullanılır durumda olan sloganlar veya bu nitelikteki terimler ayırt edici olarak değerlendirilmeyecektir.
İl Adları
Türkiye'deki il adları tek başlarına tescil edilmeyecek ve il isimleri 7/a bendi çerçevesinde reddedilecektir. (Aydın, vb. gibi ayrı anlamları olan il isimleri bu uygulamanın dışında tutulacaktır.)
İl adlarının yanına üretilen malın ya da hizmetin adı ya da mal veya hizmetin sektörü geldiğinde de başvuru reddedilecektir. Ayrıca, il adının ticaret unvanıyla birlikte yer aldığı başvurular da reddedilecektir.
İl isimlerinin yanına ayırt ediciliği sağlayacak bir unsurun gelmesi halinde ise bu ibareler tescil edilebilir nitelikte görülecektir.
'ANKARA xxxxxxxxx ODASI', 'İSTANBUL xxxxxxxxxxxx BİRLİĞİ', gibi başvurularda ise marka bütün olarak değerlendirilecektir.
İl adlarının ürünle özdeşleşmiş olduğu ya da belirli bir coğrafi kaynağa gönderme yaptığı durumlarda ise başvurular 7/c kapsamında da değerlendirilecek ve reddedilecektir.
Paris sözleşmesine üye ülke adları münhasıran yanında ayırt edici bir unsur bulunmaksızın marka başvurusu olarak geldiğinde 7/I (g) bendi kapsamında korunacaktır.
Türkiye haritasını içeren başvurulara ilişkin değerlendirme
Türkiye Haritasını münhasıran veya esas unsur olarak içeren başvurular reddedilecektir. Ancak, haritayı yan-yardımcı unsur olarak içeren başvurular yayınlanabilir.
İnternet alan adları
İnternet üst seviye alan adlarını ön ek ve/veya son ek olarak içeren marka başvurularında 'www.' ve '.com' gibi ön ek ve son ekler yokmuş gibi değerlendirme yapılacaktır. Diğer bir deyişle, bu tür ön ek ve son ekler olmadan ayırt edici niteliği bulunmayan bir markaya bu tür ön ek ve son eklerin eklenmesi ayırt edicilik katmamaktadır. Bu tür başvuruların ön ek ve son ekler yokmuş gibi değerlendirilmesi gerekmektedir.
Daha fazlası : http://www.gravis-ip.com/
Yorumlar
Yorum Gönder